!--island-Breadcrumbs:11-->
Bokningsstöd
Vanliga frågor
Om du är medlem:
- Logga in och gå till Mina bokningar. Där ser du alla dina bokningar och kan avboka den som inte är aktuell längre.
Om du inte är medlem:
- Gå till Hitta din hotellbokning. Välj "Hitta en bokning" och fyll i dina bokningsuppgifter så kan du avboka vistelsen.
Observera att förbetalda bokningar inte går att avboka på hemsidan eller i appen. Kundservice kan hjälpa dig att avboka dessa, om du inte kommer att utnyttja bokningen, men tyvärr får du ingen återbetalning.
!--island-FAQItem:12-->
Även de bästa planer kan ändras. Om du har bokning och behöver uppdatera antal personer eller byta datum kan du kontakta kundservice eller hotellet där du har din bokning. Du kan tyvärr inte ändra en genomförd bokning själv.
!--island-FAQItem:13-->
Det kan dröja en liten stund att få bokningsbekräftelsen. Om du har bokat via telefon eller e-post direkt genom hotellet eller Kundservice, så ska bekräftelsen komma med e-post eller sms efter att bokningen är genomförd.
Som medlem kan du se dina kommande bokningar på Min sida eller i vår app cirka 15 minuter efter slutförd bokning. Kontakta Kundservice om du har frågor eller behöver hjälp. De kan t.ex. se ifall du har angett rätt e-postadress eller skicka en ny bekräftelse om du behöver det.
!--island-FAQItem:14-->
På Min sida eller i appen kan du bara se bokningar som har gjorts när du varit inloggad på webbsidan eller i appen. Bokningar som gjorts när du varit utloggad, som gjorts per telefon eller via andra bokningstjänster registreras inte på din profil.
Det kan också vara så att just det hotellet inte går att se bland dina bokningar. Några hotell har system som inte är kompatibla med bokningsöversikten, därför syns de inte. Vi jobbar på för att lösa detta. Här kan du se en lista över vilka hotell det gäller.
Men oroa dig inte, så länge du har fått en bokningsbekräftelse så har du en bokning.
!--island-FAQItem:15-->
Det beror på. Upp till två barn under 9 år bor gratis när de delar säng med förälder/föräldrar. I dessa fall räknas en dubbelsäng som två bäddar. Lokala undantag kan såklart förekomma, alla hotell har olika förutsättningar. Om barnet/barnen är över 9 år, eller om de behöver en egen sängplats tillkommer det en avgift per natt.
!--island-FAQItem:16-->
Alla hotell har reserverat ett begränsat antal Standard- och/eller Superiorrum som går att boka med bonuspoäng. Hotellet kan ha lediga rum till ordinarie pris även om bonusrummen är fullbokade. Vi rekommenderar alltid att du är ute i god tid när du vill boka bonusrum, särskilt på populära destinationer som storstäder.
!--island-FAQItem:17-->
Avbokningsvillkoren varierar beroende på vilken pristtyp du väljer när du gör din bokning. Villkoren för just din bokning kan du läsa på bokningsbekräftelsen som skickas per e-post. Dessa är de vanligaste pristyperna på vår hemsida/app:
- Web Price Flex, Member Price, avtalspriser: Avbokningsbart fram till ankomstdagen kl 16:00 om inget annat anges på bekräftelsen. medlemmar kan ha förmåner om senare avbokning, beroende på medlemsnivå. Se alla medlemsförmåner här.
- Web Price Prepaid och andra förhandsbetalda erbjudanden: Kan avbokas upp till 24 timmar efter bokningstillfället. Kontakta Kundservice per telefon under ordinarie öppettider om du vill avboka.
!--island-FAQItem:18-->
Om du har fått en bokningskod inför en konferens eller kurs från ett hotell behöver du kontakta hotellet och boka rum genom dem. Det går inte att använda koden för att boka hotellrum på strawberry.se eller i vår app. Här kan du se alla hotell och hitta kontaktuppgifter.
!--island-FAQItem:19-->
Nej, medlemsrabatten som ingår i pristypen Member Price gäller bara för medlemmar. Den är bara giltig om du själv övernattar på hotellet. Om du har råkat boka rum åt någon annan med medlemspriset kan det hända att hotellet tar betalt enligt ordinarie pris.
!--island-FAQItem:20-->