Nästan 2000 svenskar har sagt sitt. Vår sajt och app är Sveriges bästa just nu! 

Produktägare Jacob Risbecker på Nordic Choice Hotels huvudkontor
In action på huvudkontoret i Stockholm: Jacob Risbecker, produktägare på Nordic Choice Hotels digitala utvecklingsbolag, eBerry. Foto: Thorsten Kresin/Nordic Choice Hotels

Stenhård konkurrens mellan hotellgiganter


Konkurrensen var stenhård och Strawberry tävlade mot de andra hotellgiganterna, bestwestern.se, elite.se, firsthotels.se, radissonblu.se och scandic.se. Vinnaren av Årets bästa hotellsajt utsågs sedan av resenärerna själva. 1 716 svenskar fick svara på frågor som  ”Har du erfarenhet av någon av nedanståend bokningssajter?” för att ta reda på vad som var det viktigaste komponenterna på en riktigt bra hotellsajt. Punkterna som betygsattes var bland annat: ”Användarvänlighet”, ”Tydlig information om pris och innehåll” samt ”Inga överraskande tillägg".



"Vi tittar inte så mycket på våra konkurrenter. Det är mer intressant att se vad Netflix, Google och Apple gör." - Christian Lundén, Director of Future Business



Så vill vi förgylla din hotellupplevelse


Strawberry vill ta kundresan från bokning till utcheckning till en helt ny nivå, genom att på ett så effektivt sätt som möjligt förenkla och förgylla gästens hotellupplevelse. Men också den digitala resan innan, under och efter bokning. Har du som gäst fått rum 702 förra gången du bodde på ett hotell och om du ska boka igen kanske du vill bli erbjuden samma rum? När du som gäst och medlem bokar via vår sajt kan du räkna med en mer personlig upplevelse och dessutom samla härliga poäng att använda på framtida hotellnätter.


– Vi måste lyfta vår syn på vad en kund är. Det är inte bara när du reser, du kan lika gärna vara en kund i din egen stad på våra krogar eller på våra konferenser. Vi är mycket mer än bed and breakfast, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer på Strawberry.


Spanar på Netflix och Google


För att skapa en riktigt bra gästupplevelse och en smidig men minnesvärd digital resa behövs ett nytt tänk utanför boxen som inte nödvändigtvis följer strömmen eller konkurrenter.


– Vi tittar inte så mycket på våra konkurrenter. Det är mer intressant att se vad Netflix, Google och Apple gör för att skapa guldpunkter, säger Christian Lundén, Director of Future Business på Strawberry digitala utvecklingsbolag, eBerry.



"oerhört kul att få ett kvitto på att våra satsningar uppskattas av våra gäster". - Jacob Risbecker, Product Owner



Mer intern utveckling, mindre extern byrå


Det är ett stort och engagerat team som arbetar med webbutvecklingen på Strawberry huvudkontor i Stockholm. Det är tack vare dem som idéer om design realiseras.


– De senaste åren har vi satsat mycket på användarvänligheten på webbsidan: Designen är mobilanpassad och vi har jobbat hårt med tydligheten i vår kommunikation. För att göra arbetet mer effektivt har vi dragit ner på samarbetet med externa webbyråer och gör mer själv. Våra egna utvecklare sitter numera tillsammans med resten av företaget. Det känns oerhört kul att få ett kvitto på att våra satsningar uppskattas av våra gäster. Det är ju för dem som vi arbetar så hårt för att skapa en ännu bättre upplevelse. Priset är ett välkommet erkännande men vi har fortfarande en bit kvar att gå för att skapa den bästa digitala gästresan. Detta inspirerar oss att fortsätta med förbättringsarbetet, säger Jacob Risbecker, Product Owner på på Strawberry digitala utvecklingsbolag, eBerry.


Strawberry sajt, maj 2018.


Ladda ner appen


Nyfiken på eBerry?

eBerry products on web, ios and android

Wilhelmina Skoghpriset

  • Travel News Wilhelmina Skoghpris är nyinstiftat och går till personer och företag som utmärkt sig i Wilhelmina Skoghs anda.
  • Bakom priset står branschorganisationen Travel News.
  • ”Wilhelmina Skoghpris ska gå till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skoghanda, som teknisk innovation, en storslagen byggnad eller ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet”, skriver Travel News.
  • Wilhelmina Skogh var en framgångsrik hotellentreprenör under 1800- och 1900-talet. Från att ha varit ett fattigt barn med tuff uppväxt blev hon ansvarig för 6 hotell på Strandvägen i Stockholm och senare nytänkande hotelldirektör på Grand Hôtel.
  • Mätningen Svensk Privatresebarometern görs av Resegeometri/Nordic Benchs. Mätningen låg till grund för priserna.