Magno har skakat hand med över en miljon gäster
I över 17 år har Magno Inoue på Clarion Hotel ® Copenhagen Airport hälsat gästerna välkomna med öppna armar och ett varmt leende. Den karismatiske hovmästaren har en mycket tydlig filosofi; ”jag behandlar dem inte bara som gäster, utan som mina vänner.”
När du kliver in på Clarion Hotel® Copenhagen Airport och Comfort Hotel® Copenhagen Airport känner du direkt den varma och inkluderande atmosfären.
Till skillnad mot vad du brukar mötas när du reser till eller från en stor internationell flygplats som Köpenhamn.
En av anledningarna är Magno Inoue. Han är hovmästare på hotellet och har arbetat på samma ställe i 17 år. Med ett leende på läpparna och blicken riktad mot gästerna arbetar han flitigt för att de ska få bästa möjliga upplevelse under sin vistelse.
Faktum är att han skakar hand med alla gäster, kompletterat med ett stort leende så att du känner dig uppskattad och omhändertagen från första stund.
"Jag hälsar närmare 300 gäster välkomna varje dag. Det är för att jag vill att de ska känna sig uppskattade och för att de ska få en fantastisk upplevelse hos oss", säger Magno.
"Hur många gäster har du hälsat på genom åren?", frågar vi den charmige hovmästaren.
Han brister ut i skratt eftersom han aldrig har tänkt på det tidigare. Men det råder ingen tvekan om att det är många. Enligt vår snabba huvudräkning måste han ha skakat hand med över en miljon gäster.
"Det låter helt galet", säger Magno och skrattar.
"Många av dem som jag hälsar välkomna är också återkommande gäster. De känner igen mig och jag dem. Det värmer mitt hjärta och jag tror att det är något som våra gäster uppskattar också", förklarar Magno.
Familjehotell och konferenscenter
De båda flygplatshotellen Clarion Hotel® Copenhagen Airport och Comfort Hotel® Copenhagen Airport ligger centralt på flygplatsen. Personalen arbetar outtröttligt för att tillgodose gästernas olika behov, oavsett om det är en familj på semester eller företag som är värd för ett seminarium eller en sammankomst.
Här finns det ett spa med unika behandlingar, en saltvattenpool, restauranger, en skybar, lounger och ett gym. Med starkt fokus på nordisk matlagning och lokala ingredienser är hotellen stolta över att servera kulinariska läckerheter av hög kvalitet.
Om du letar efter konferenslokaler med wow-faktor är ”The Hangar” med plats för så många som 2150 gäster det självklara valet. Här finns det dessutom 33 andra mötesrum som kan tillgodose de flesta behov. Om du vill sitta ostörd i ett hörn av hotellet med en kollega, har de utrymmen för det också. Med norra Europas största flygplats, motorvägen E20 och tunnelbanan precis utanför dörren är platsen perfekt för både spontana möten och konferenser över flera dagar med deltagare från hela världen.
Och även om hotellen ligger på flygplatsen finns det flera sevärdheter i närheten.
Den Blå Planet är norra Europas största akvarium med sju miljoner liter vatten fyllt med exotiska och unika fiskarter – ett fantastiskt resmål för familjer. Sedan öppnandet 2013 har Den Blå Planet blivit oerhört populärt. Du hittar Den Blå Planet på Jacob Fortlingsvej 1 på Amager. Akvariet ligger bara 600 m promenad från hotellet eller Kastrups station.
Om du gillar att simma i havet kan vi verkligen rekommendera Kastrups havsbad, som ligger i närheten. Det är en arkitektonisk pärla och en verkligt magisk plats. Akvariet erbjuder den bästa utsikten över ön Saltholmen och över till Sverige och ger utmärkta badförhållanden i lugna vatten.
Brinner för att ta hand om våra gäster
Vi träffar Magno igen efter att hans lunchgäster har avnjutit en fantastisk måltid i de eleganta lokalerna på Clarion Hotel® Copenhagen Airport. Han vilar inte. Han är upptagen med att hälsa gäster som lämnar en säker resa, och i nästa ögonblick välkomnar han en familj som checkar in välkomna, och han gör det alltid med ett ödmjukt och varmt leende. Alltid fokuserad.
Vi frågar honom vad han tycker om att tillbringa så mycket tid tillsammans med gästerna.
"Det mest värdefulla vi har i livet är tiden. Tid är en resurs som vi måste ta vara på och förvalta på bästa möjliga sätt. Och när våra gäster tillbringar sin tid tillsammans med oss ska de känna och veta att vi finns här för dem. Jag behandlar dem inte bara som gäster, utan som mina vänner."
"Är det din filosofi?"
Magno skrattar med sitt stora leende när vår intervju närmar sig sitt slut, och hovmästaren ger oss en tacksam kram när vi lämnar hotellet.
"Kanske inte en filosofi, utan snarare en passion. En passion som vi alla här på hotellet delar. Passion och omtanke om våra gäster. Det är då som fina minnen och bra relationer skapas. Och kanske har du fått en vän för livet."