We Care - Malmö
Vår ambition är att vara ett marknadsledande hotell inom mångfald och inkludering. Vi uppskattar olikheter och skapar miljöer som får människor att känna sig välkomna, respekterade och värderade. Vi vet att människor från olika kulturer och bakgrunder gör oss smartare, effektivare och mer kreativa. Vi arbetar för att vara en ‘god granne’ i staden vi verkar.
Arbetet med förbättring på Clarion Hotel Malmö Live sker dagligen.
Inom vår dynamiska byggnad finns det något för alla och våra tre torn är en symbol som står för lika värde. I vårt hus och i Malmö spelar det ingen roll vem du är eller var du kommer ifrån, - We have Room For All - alla dagar i veckan, året om.
Vi arbetar även aktivt för att ge tillbaka till staden genom våra olika projekt
Ensam julgran söker,
där vi varje år samlar in tusentals julklappar till barn och ungdomar. Dessa julklappar skänker vi till lokala organisationer som ser till att många barn, oavsett förutsättningar, får möjlighet att fira jul.
Malmö I Love You priset,
delas årligen ut till årets Malmöförbättrare. En person eller organisation som på ett kreativt och inspirerande sätt bidragit till att göra Malmö till världens bästa stad. Priset instiftades tillsammans med Hyllie Bryggeri år 2022. Läs mer på www.mily.se
Vi är mångas första praktik- eller arbetsplats och vi arbetar med att fortsätta utvecklas tillsammans genom organisationen.
Sustainability
Vi arbetar med leverantörer som tillhandahåller Grön el och kemikalier med låg belastning på miljön och vi arbetar aktivt med matsvinn och vi tillhandahåller en Conference Impact Report till våra konferensgäster efter genomförd konferens, så att miljöpåverkan kan mätas.
Vi mäter vår energiförbrukning, kemikalieanvändning, vatten konsumtion, avfall och matsvinn, textil tvätt och koldioxidutsläpp regelbundet.
Våra hållbarhetsmärkningar:
Go Green ISO1401 Leed Certification Sustainability Report
Vi är fast beslutna att bana väg i vår bransch. Det ska vi göra genom att bli klimatneutrala i vår egen verksamhet, och halvera utsläppen i vår värdekedja till 2030. Det är ett av de mest ambitiösa målen i branschen. I dag har vi inte alla lösningar på plats. Men vi är redo för utmaningen och är övertygande om att det finns mycket att utveckla och utforska för att ta oss dit vi behöver vara år 2030. Målet är satt!