Har du frågor inför eller efter din vistelse hos oss? Vi hoppas att du hittar svaret här.
Kan jag parkera min bil hos er?
För våra gäster som kommer med bil finns flera alternativ. Dels har vi ett begränsat antal parkeringsplatser i ett närliggande garage som man kan boka här. Utöver garaget finns flera parkeringar runt om hotellet som drivs av Göteborgs Stad. Vi rekommenderar parkeringen på Polstjärnegatan, där ni betalar direkt via appen "Parkering Göteborg" och skriver in områdeskoden 3905. Därifrån tar ni er smidigt till hotellets entré med en kort promenad.
Kan jag lämna min väska hos er, före eller efter min hotellövernattning?
Självklart! Vi erbjuder bagagerum både innan och efter din vistelse.
Ligger hotellet i Karlatornet?
Clarion Hotel® Karlatornet är byggnaden intill Karlatornet, där finns restaurang NÒR och Elements Spa samt de flesta hotellrummen. I själva Karlatornet huserar vi hotellrum på våning 58. Där finns lyxiga sviter, deluxerum samt superiorrum som erbjuder hela Göteborg som utsikt. För att boka dessa väljer man rumstyp märkt med "Sky Level" vid bokning.
Är det möjligt att ta med sig mitt husdjur?
Vi älskar era pälsklingar och erbjuder hundrum vid förfrågan. Kontakta oss för att boka dessa rum.
Wifi, gratis right?
Of course - gratis, snabbt och trådlöst.
Tar ni emot kontanter?
Nej, Clarion Hotel® Karlatornet är ett kontantfritt hotell. För oss som arbetar på hotellet innebär det en säkrare arbetsplats då det minskar risken för rån och motverkar kriminell verksamhet. Då får vi mer tid till våra gäster. För gäster och besökare innebär det en trygghet genom en snabb och säker betalning.
Har du glömt kvar något hos oss?
Vi registrerar alla kvarglömda saker vi hittar. Om du har glömt kvar någonting hos oss kan du fylla i det här formuläret så undersöker vi och återkopplar till dig så snart vi kan, via de kontaktuppgifter du lämnar i formuläret.