Vi hälsar dig varmt välkommen till Clarion Collection Hotel Grand Olav. Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra gäster. Undrar du över något annat är du alltid välkommen att kontakta oss.
Renovering av hotellet
I perioden 28 oktober 2024 till 31 januari 2025 rustar vi upp första våningen på hotellet. Detta omfattar lobby, matsal, receptionsområde och mötesrum. Det kan vara buller under denna period, men vi gör vårt bästa för en så smidig hotellupplevelse för dig som möjligt.
Parkering
Under hotellet finns ett offentligt parkeringshus som heter Olavskvartalet P-hus. Här kan du parkera vid ledig kapacitet, och få åtkomst till hotellet via hiss. Infart till parkeringshuset är mellan Fjordgata 1 och Fjordgata 3. Betalning sker i parkeringshuset.
Kontantfritt hotell
Clarion Collection Hotel Grand Olav är ett kontantfritt hotell. För oss som arbetar på hotellet innebär det en säkrare arbetsplats då det minskar risken för rån och motverkar kriminell verksamhet. Då får vi mer tid till våra gäster. För gäster och besökare innebär det en trygghet genom en snabb och säker betalning. Vi tar emot alla vanliga betal- och kreditkort. Kontakta oss om du har frågor.
Uppgradering
Om du vill ha lite extra utrymme eller ett rum med högre standard finns möjlighet att uppgradera till en annan rumstyp mot en extra kostnad. Kontakta oss för bokning.
Bagagerum
Vi erbjuder bagageförvaring före incheckning och efter utcheckning.
Wifi
Alla våra rum och allmänna utrymmen erbjuder tillgång till gratis trådlöst internet. Hämta inloggningsinformation i receptionen.
Sen utcheckning
Önskar du senare utcheckning har du möjlighet till det i mån av plats. Kontakta oss för mer information.
Kvarglömda saker
Vi tar hand om kvarglömda saker i tre månader om vi inte lyckas att få tag på ägaren.
Semesterstängt
Vi håller stängt under vissa helgdagar. Kontakta oss för mer information.