Välkommen till oss på Clarion Hotel Helsinki! Har du funderingar kring ditt besök hos oss? Vi hoppas att du ska hitta svaren här.
Kan jag parkera på/vid hotellet?
Inomhusparkering finns på gångavstånd (ca 450 meter) från Clarion Hotel Helsinki. Parkeringsgarage heter Rokkiparkki och adressen är Välimerenkatu 12. Du måste ladda ner EasyPark-applikationen innan du parkerar. Parkering betalas också via applikationen. Läs mer om EasyPark här.
Ingår frukost? Kan jag få frukost även om jag checkar ut tidigt?
Frukosten ingår alltid i rumspriset. Vi erbjuder en stor frukostbuffé, med många ekologiska alternativ, som är både god, nyttig och mättande. En riktig hotellfrukost helt enkelt. Behöver du checka ut innan frukostbuffén öppnar, meddela oss i receptionen.
Finns det gym, pool och bastu på hotellet? Kostar inträdet något?
På Clarion Hotel Helsinki har du tillgång till ett toppmodernt hotellgym så att du kan hålla dig i form även om du är på resande fot. Vill du svettas lite extra har vi också en härlig bastu och missa inte ett dopp i vår oslagbara takpool med svindlande vy över Helsingfors. Inträde till gym, bastu och pool ingår för alla hotellgäster.
Är det åldersgräns för att få bo på hotellen?
Ja. Minderårig (barn under 18 år) får inte checka in och/eller övernatta ensam utan föräldrar/målsman/annan myndig.
Finns det bagagerum?
Vi erbjuder ett bagagerum för förvaring av bagage innan och efter vistelsen.
Finns det wifi? / Kostar wifi något?
Som gäst hos oss har du tillgång till gratis wifi på hela hotellet. Lösenordet får du vid incheckning. En gästdator med utskriftsmöjligheter finns.
Finns det Chromecast på hotellrummen?
Ja, vi har Chromecast för streaming i alla våra rumskategorier.
Om jag har glömt tandborste, tandkräm eller något annat?
Fick du inte med dig allt när du packade? Ingen fara - i receptionen har vi det mesta du kan behöva; tandborste, tandkräm, rakhyvel, raklödder, shampo, balsam, hudlotion, skoputs och sykit. Saknar du något vi inte har på lager? Vi hjälper dig med inköpet om du vill.
Kan jag uppgradera mitt rum?
Firar du något extra, eller vill du bara unna dig själv en lite lyxigare vistelse? Kontakta oss så hjälper vi dig med rumsuppgradering.
Vad har ni för besökspolicy?
Vi förstår vikten av en god natts sömn, så vi strävar efter att säkerställa lugn och ro – särskilt under natten. Därför slutar våra besökstider för hotellet kl. 22.00, därefter får endast gäster med en bokning vistas i hotellrummen.
Djurvänliga rum, room service och fler serviceutbud…
…kan du läsa mer om under Serviceutbud!